نکات بهداشت دندان و انواع ونیر لمینت کامپوزیت بهتر بشناسید

روکش پرسلن لمینت چیست روکش پرسلن چیست پرسلن لامینیت ونیر مزایا معایب عوارض

نکات بهداشت دندان و انواع ونیر لمینت کامپوزیت بهتر بشناسید

روکش پرسلن لمینت چیست روکش پرسلن چیست پرسلن لامینیت ونیر مزایا معایب عوارض

لمینت دندان چقدر ماندگاری دارد ایا تا اخر عمر با ما خواهد ماند

لمینت دندان علاوه بر ظرافت و زیبایی منحصر به فرد، دارای روکش های بسیار قوی هستند که برای بازگرداندن فرم و رنگ دندان های شما مفید هستند. متریال به کار رفته در طراحی این روکش دارای رنگی شبیه به رنگ طبیعی دندان ها ظاهری زیبا و بسیار طبیعی به دندان ها می بخشد.اصلاح طرح لبخند نیز با استفاده از لمینت های دندان انجام می شود که قبلاً توضیحات مفصلی در مورد آن ارائه شده است.یکی از مهم ترین علل خرابی لمینت سرامیکی، بیماری لثه است که به دلیل نگهداری نامناسب و بهداشت نامناسب دهان ایجاد می شود.لمینت سرامیکی نیازی به روش های نگهداری خاصی ندارد و مراقبت مشکلات خاصی برای بیماران ایجاد نمی کند. به عنوان مثال، در هنگام ورزش یا فعالیت شدید نیازی به محافظت ندارید. از آنجایی که به طور طبیعی به دندان ها چسبیده است، از استحکام و مقاومت کافی برای تحمل شرایط سخت دندان های طبیعی برخوردار است.



لمینت  کامپوزیت و سرامیکی چیست





لمینت  کامپوزیت و سرامیکی چیست :


کامپوزیت دندان نوعی لمینت است که از ماده نرمی استفاده می کند که دقیقاً همرنگ دندان های بیمار است. دندانپزشکان می توانند این مواد را در یک جلسه قالب گیری و روی دندان های بیمار نصب کنند. لمینت سرامیکی پوششی نازک و پیش ساخته است که به دندان های بیمار می چسبد و به زیبایی آن ها کمک می کند. ساخت این لمینت ها و نصب آن بر روی دندان های بیمار حداقل به دو جلسه نیاز دارد. زیرا در ابتدا پزشک باید روکش مناسب دندان های بیمار را انتخاب کند و به اصطلاح قالبی بسازد. فرآیند ایجاد لمینت سرامیکی پس از قالب گیری تا یک هفته طول می کشد و در نهایت بر روی دندان های بیمار نصب می شود. و قیمتش هم بالا تر است.



لمینت دندان چقدر ماندگاری دارد




لمینت دندان چقدر ماندگاری دارد :


طول عمر لمینت دندان به عوامل مختلفی  مثل برند، مراقبت پس از لمینت  بستگی دارد.به طور معمول، لمینت ها بسته به جنس و برندشان 11 تا 21 سال عمر می کنند، اما رعایت چند نکته می تواند عمر لمینت شما را افزایش دهد البته بستگی به دندان طرف مابل هم دارد چون برخی از دندان همه سالم نیستند یعدی شخص مسواک درست حسابی نزده و دندان های ان زرد شده است و این یعدی این دندان با کسی کخ در طول عمر خود از دندان خود به درستی مراقبت کرده و کاملا سالم است فرق دارد پس اگر دندان شخص سالم باشد وقتی لمینت شود و بهداشت هم رعاتی کند بدون شک بالا 20 سال عمر خواهد کرد اما اگر شخص از قبل دندان زرد و درستی نداشته باشد و لمینت کند و باز هم بهداشت را رعایت نکند امکان خرابی دندان دارد و طبیعتا لمینت عمر کمتری خواهد کرد.




چه زمانی لمینت نیاز به  تعویض دارد :


در صورتی که لمینت، بر اثر ضربه خوردن و یا سایر عوامل، دچار لب پر شدگی پوسیدگی دندان های زیر لمینت از دیگر عوامل می باشد که در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و یا بر اثر برخی بیماری ،  لثه دچار مشکلات می شود. یکی از این مشکلات تحلیل رفتن و یا عقب نشینی کردن لثه می باشد در صورتی که دندانپزشک نتواند لمینت کردن را بر اساس سلیقه و نیاز بیمار، انجام دهد ممکن از بیمار ان را تعویض کند




لمینت دندان چقدر ماندگاری دارد ایا تا اخر عمر با ما خواهد ماند



 جمع بندی :


برای بالا بردن عمر دندان طبیعی یا لمینت شده خود از نخ دندان و مسواک و اب نمک استتفاده نمایید البته اگر لمینت کرده اید حتما از پزشک نوع مسواک نخ دندان و دهان شویه بپرسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد